Als Customer Success Manager help ik klanten met het realiseren van training met impact via ons platform. In dat kader was 2020 een bijzonder jaar en mijn eerste jaar bij aNewSpring. Tijd om eens de balans op te maken. Hoeveel impact heb ik gehad op onze klanten, maar nog belangrijker, hoeveel impact heeft aNewSpring gemaakt?
Als ik denk aan impact, dan denk ik als eerste aan hoeveel mensen we dit jaar hebben kunnen helpen met leren of lesgeven. Maar ook denk ik dan aan hoe onze klanten ons platform gebruiken en hoe we hen hebben kunnen inspireren er (nog) meer mee te doen.
Als je kijkt naar de impact qua aantallen dan kan je vrij makkelijk de getallen ophalen en die naast elkaar houden. Zo zijn er miljoenen logins geweest het afgelopen jaar en hebben we op die manier deelnemers, begeleiders en cursusontwikkelaars kunnen helpen met hun uitdagingen. In mijn ogen indrukwekkend!
Deze aantallen zijn opgehaald voor zowel aNewSpring voor Organisaties als aNewSpring voor Trainers. De laatste is een eenvoudigere variant van aNewSpring waarbij je als zelfstandige (trainer) snel en makkelijk learning journeys kunt maken en je alleen per deelnemer betaalt.
Een mooi doel voor dit jaar was het nog pro-actiever gaan benaderen van klanten. We hebben veel meer contact en dit is vaak ook meer inhoudelijk dan daarvoor. Zo kunnen we nog beter samenwerken en helpen om doelen te bereiken.
Een paar klanten hebben bijvoorbeeld nooit gebruik gemaakt van de ‘userimportfunctie’ of een koppeling met een CRM, omdat zij normaal gesproken enkele deelnemers per week hadden en dat gewoon handmatig deden. Door de groei die ze doorgemaakt hebben werd dat te veel werk en zijn ze die opties wel gaan gebruiken. Zo konden zij in minder tijd, meer doen.
Overigens zijn we niet alleen trots op de resultaten die behaald zijn, maar juist ook op de waardering van veel van onze klanten voor het persoonlijke contact en het meedenken.
Een opvallende ontwikkeling in 2020 is dat we, naast klanten helpen om ons platform nog beter in te zetten, ook veel meer nieuwe features hebben ontwikkeld ten opzichte van andere jaren. Jaarlijks zijn er vijf releases boordevol vernieuwingen. Enkele hoogtepunten:
Je kunt nu eenvoudiger en sneller instellen welke zaken je in je template wilt hebben en welke niet, zonder dat je dat van tevoren allemaal vastlegt.
En natuurlijk is er nog veel meer toegevoegd. Alle informatie hierover kan je vinden bij onze Release Notes. Hier kun je je ook aanmelden om ze in je mailbox te ontvangen na elke release.
‘De praktische mogelijkheden van het aNewSpring platform’ en leer meer over de functionaliteiten, no strings attached.
De bonusrelease hebben we vanwege Covid-19, naast de normale releases, als extraatje ontwikkeld, zodat er snel zonder aanschaf van een externe tool videoconferencing beschikbaar is om bijvoorbeeld coachings- of groepsgesprekken te kunnen houden. Iedereen moest tenslotte zoveel mogelijk thuis blijven in het voor- en najaar. En juist op dat moment was voor een groot aantal bedrijven online leren een goed alternatief. Dat hebben we gemerkt aan het aantal interacties met zowel klanten als potentiële klanten in die periode.
Uiteraard wilden we in deze drukke en bijzondere periode iedereen zo goed mogelijk helpen. In het algemeen kunnen we zeggen dat dat wel goed gelukt is gezien het aantal ‘awesomes’ dat we gekregen hebben naar aanleiding van geboden support. Klanten kunnen elk support ticket dat we oplossen beoordelen met ‘awesome’,’ just ok’, ‘not so good’. In 2020 heeft 97% van onze klanten een ‘awesome’ gegeven.
Deze score komt naast de goede hulp van collega’s ook door de vele artikelen op onze supportpagina, waar je vrijwel alles kunt vinden over het wat, hoe en waarom in relatie met ons platform.
Veel klanten die intensiever zijn gaan samenwerken met ons hebben de afgelopen periode een verbeterslag gemaakt met aNewSpring. Dat is dan bijvoorbeeld inhoudelijk of qua structuur in het platform, maar ook de ervaring met de ‘learning journey’. Denk hierbij aan meer variatie of interactie met de deelnemers door het inzetten van bestaande of nieuwe features bijvoorbeeld. Dit is bereikt door de relevante services die we bieden, waaronder het afgelopen jaar gelanceerde Customer Success Framework voor Trainers en Organisaties, een heleboel inspirerende en interessante evenementen, e-books & white papers en klantcases.
Steeds vaker hebben we ook geholpen bij het ‘vermarkten’ van het aanbod of het koppelen van andere systemen aan aNewSpring. Denk hierbij aan de inzet van de catalogus in combinatie met de website, maar ook koppelingen met CRM’s.
Heb je dit blog net gelezen en wil je ook (nog) meer uit het platform halen, up-to-date blijven van alle nieuwe features (en de toepassing hiervan)? Neem dan contact met ons op dan gaan we samen impact maken in 2021