Elke acht tot tien weken lanceren we een nieuwe release van aNewSpring met nieuwe features: dit kunnen toevoegingen of verbeteringen aan het leerplatform zijn. Omdat ik weet dat niet iedereen de Release Notes ontvangt, of wel ontvangt maar niet leest (foei!), gebruik ik ‘het einde van het jaar’ om eens terug te kijken hoe we het jou als opleider of trainer makkelijker proberen te maken.
Je vindt op deze pagina een overzicht van alle releases van 2019. Mocht je zelf trouwens de Release Notes willen ontvangen, schrijf je dan hier in.
Tijdens deze release hebben we een flink aantal quick wins op basis van klantenwensen toegevoegd die het gebruiksgemak van de backend hebben verbeterd. Een kleine greep:
Benieuwd naar alle quick wins? Klik hier voor de volledige update.
Dit was één van de meest impactvolle releases sinds jaren: de lancering van ‘aNewSpring voor Trainers’ of kortweg ‘de trainerversie’. Regelmatig werden we benaderd door trainers die aan de slag wilden met aNewSpring, echter hebben zij geen behoefte aan uitgebreide backend-features, zoals meerdere gebruikersrollen, aanpasbare rapportages en subomgevingen. Om die reden hebben we een versimpelde versie van aNewSpring ontwikkeld, waarmee je dezelfde toffe learning journeys kunt bouwen zoals je van ons gewend bent, zonder onnodige features.
Ben je benieuwd naar de exacte verschillen tussen aNewSpring voor Trainers en Organisaties? Klik dan hier.
De complete update over de release vind je hier.
Maak jij al gebruik van de (custom) app? Steeds vaker gebruiken deelnemers hun telefoon om snel informatie op te zoeken en daarom is de zoekfunctie toegevoegd in de app. Verder hebben we deze functie verder uitgebreid, waardoor deelnemers voortaan makkelijker informatie kunnen terugvinden.
Daarnaast hebben we nog twee nieuwe condities toegevoegd, waardoor je jouw deelnemers een nog persoonlijkere leerervaring kunt bieden.
Benieuwd naar welke condities dat zijn en de volledige update ? Klik hier.
In deze release hebben we een paar nieuwe features toegevoegd die hoog op de wensenlijst van veel klanten stonden. Namelijk: om meer overzicht te krijgen in jouw templates en uitvoeringen. Daarom kun je sinds augustus van dit jaar ‘tags’ toevoegen, waardoor het mogelijk is om te filteren op bijvoorbeeld jaartallen, versies, types, archief, talen, etc.
Ook hebben we een feature ontwikkeld speciaal voor het leergemak van de deelnemers: zij kunnen nu namelijk eigen aantekeningen maken bij hun trainingen via de notitiefunctie.
Deze release ging gepaard met nog negen quick wins: zo is o.a. het advies na het afronden van een activiteit verduidelijkt. De andere acht vind je hier.
Als je een training ontwikkeld in aNewSpring, dan bouw je een learning journey met een zichtbare (leer)lijn van boven naar beneden. Zo’n lijn is echter niet altijd handig of toepasselijk, bijvoorbeeld als je met een kennisbank, een community of performance support aan de slag wilt. Daarom kun je sinds deze release bij de template-instellingen kiezen voor ‘alternatieve styling’. De instructies voor het maken van zo’n alternatieve journey vind je hier.
Verder kun je nu naast tags op template- en uitvoeringsniveau ook tags toevoegen aan contentbibliotheken, zodat het nog eenvoudiger wordt om je content te structureren. Deze laatste feature is alleen beschikbaar in aNewSpring voor Organisaties.
Een update over de volledige release lees je hier terug.
Op de laatste dag van dit jaar maakten we het mogelijk om jouw deelnemers een formulier in te laten vullen en zelf controle te hebben over het aanpassen, nakijken en delen hiervan. Deze activiteit is ideaal als vervanging van het formulier (zoals je het van ons kende), het samen met je begeleider schrijven van bijvoorbeeld een plan van aanpak of als evaluatieformulier waarin met multiplechoicevragen scores gegeven kunnen worden.
Daarnaast is nu ook twee-factor-authenticatie mogelijk, waardoor gebruikers veiliger kunnen inloggen in aNewSpring.
Lees meer over deze release hier.
Heb je vragen over één van deze releases, neem dan gerust contact op met ons.
De support hero’s of één van de Customer Success Managers staan voor je klaar.