Webinar:
Start with who

12 dec 2019 – Online webinar

Webinar:
Start with who

12 dec 2019 – Online
13.00 tot 14.00

Al vele jaren worden over de hele wereld professionals geïnspireerd door Simon Sinek’s ‘Start with Why’. Is deze aanpak ook bruikbaar voor de wereld van leren? In deze gratis, interactieve webinar legt Ger Driesen uit waarom hij het wilt ‘transformeren’ naar ‘Start with Who’. Doe mee en leer alles over ‘the Golden Circle of Learning Design’. Een aanrader voor learning designers.
De webinar zal plaats vinden in het Engels.

Deze webinar is gratis, registeren is voldoende

Geïnteresseerd?
Schrijf je in voor deze (Engelse) webinar

Al vele jaren worden over de hele wereld professionals geïnspireerd door Simon Sinek’s ‘Start with Why’. Deze aanpak hielp ook learning designers in hun proces, ondanks dat het zijn oorsprong vindt in visies op leiderschap en marketing. Nu Learner eXperience Design een steeds prominentere plek inneemt, wordt het tijd om de cursist weer het middelpunt te laten zijn van ons design. Om daar gehoor aan te geven, is de ‘why’ vervangen door ‘who’ en creëerden we de ‘Golden Circle for Learning Design’.

Waarom ‘Start with Why’ een valkuil is voor learning design:

  • Start met WIE om de mensen die het werk doen écht te begrijpen;
  • Verken verschillende typen van WAT voor soort ‘jobs to be done’ er zijn om daadwerkelijk empathie tot stand te brengen;
  • Begrijp de karakteristieken van de context WAAR het werk gedaan wordt.

Gebruik jouw kennis om de juiste blend van ontwikkelen en performance support interventies en modaliteiten toe te passen.

Nog meer inspiratie over leren?

Hier zijn enkele interessante blogs van Ger om je op weg te helpen.

Ger’s Learning Notes #51: ChatGPT

Ik hoop dat het jaar 2023 goed begonnen is voor je. Voor mij in ieder geval wel. Ik heb twee weken vrij gehad om op te laden tijdens Kerst en oud & nieuw. Ik heb tijdens die twee weken niet gewerkt, maar wel de socialmediakanalen in de gaten gehouden die ik het meest gebruik: Twitter en LinkedIn. Als je je volledig hebt afgesloten tijdens de feestdagen en je nu afvraagt of je iets gemist hebt: alles ging over de nieuwe chatbot die werkt middels AI, ChatGPT (GPT staat voor Generative Pre-trained Transformer). Misschien ben je er al van op de hoogte en zo niet, dan zal ik daarmee helpen via deze editie van de Learning Notes.

Ger’s Learning Notes #50: Aflevering 50 vieren

Bij aNewSpring zijn we goed in het vieren van hoogtepunten. Het zit verweven in onze cultuur en vormt een duidelijk beginpunt voor het bedrijf. Dus, we meten en sturen om samen doelen te bereiken, terwijl we plezier hebben in wat we doen.

Hoe opleiders hun impact kunnen verbeteren: het resultaat van onze zoektocht

‘Elke dag dat je niet beter wordt, word je slechter’ is wat een Japanse collega me heel wat jaren geleden vertelde. Want als je niet vooruitgaat en anderen wel, dan zul je achterblijven. Het maakt onderdeel uit van de professionele mindset om altijd nieuwe en betere manieren te (willen) vinden.

Ger’s Learning Notes #49: Research

Er is een fundamentele manier van leren die we soms vergeten. Het heet research. Ik herinner me nog het eerste onderzoek dat ik ooit heb uitgevoerd als student voor ons nationale data- en kenniscentrum voor weer, klimaat en seismologie: het KNMI. We hebben serieuze onderzoeken uitgevoerd rond één van de belangrijkste interne cursussen die ze destijds gaven.

Ger’s Learning Notes #48: Kaizen (continue verbetering)

Mijn collega, Roy, is recent op een welverdiende vakantie geweest naar Japan. Om eerlijk te zijn was ik een beetje jaloers, maar zoals het Japanse gezegde luidt: ‘shouganai’ (het is wat het is). Ik ben (nog) niet naar het land geweest, maar ik heb wel als trainingsmanager gewerkt voor een Japans bedrijf. Het was een geweldige ervaring en het heeft me veel geleerd over de Japanse kijk op werk. Ik durf zelfs te zeggen dat het me, na al die jaren, nog steeds inspireert om minimaal één keer per week te werken.

Ger’s Learning Notes #47: Leerimpact

Heb je ooit een collega gehad die geen impact wilde maken? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Blijkbaar hopen we allemaal dat ons werk uiteindelijk een positieve impact zal hebben. Hard werken zal er niet voor zorgen; slim werken wel.

Deze aflevering zit tjokvol bronnen die afkomstig zijn van de besten. De bronnen zijn bovendien ook evidence-based, om je te helpen met het creëren van de positieve impact die je voor ogen hebt. Leren is té belangrijk om het aan toeval over te laten. Het ontwerpen van leerpaden is niet alleen een mooie en betekenisvolle baan, maar ook eentje met een grote verantwoordelijkheid. Zodra je weet hoe en toepast wat werkt – gebaseerd op bewijs – kun je het! Ik hoop dat dit je helpt.