Webinar:
Cracking the
Compliance Training Code

10 Maart 2020 – Online webinar

Webinar:
Cracking the Compliance Training Code

10 March 2020 – Online
14.00 – 15.00 (CET)
1pm- 2pm (GMT)

De meeste mensen vinden compliance-trainingen niet leuk. De collega’s op het werk niet en leerprofessionals ook niet. Misschien dat een aantal trainingsaanbieders er fan van zijn. Toch willen we allemaal dat de mensen en organisaties die ons van dienst zijn, compliant zijn. Dus hoe kan je leren omgaan met deze paradox voor compliance-training. En hoe kunnen we  manieren vinden om er het beste van te maken?
De webinar zal plaats vinden in het Engels.

Kosten: gratis

Geïnteresseerd? Schrijf je in voor deze (Engelse) webinar

In dit webinar gaan we onderzoeken wat we juist wel moeten doen – en niet moeten doen – om er zeker van te zijn dat compliance training effectief en relevant is. We gaan de ‘compliance onion’ pellen om tot de kern te komen van wat er aandacht nodig heeft. We introduceren een model om te begrijpen hoe je gedrag beïnvloedt en bekijken hoe technologie een belangrijke rol kan spelen voor effectiviteit en efficiëntie.

Nog meer inspiratie over leren?

Hier zijn enkele interessante blogs van Ger om je op weg te helpen.

Ger’s Learning Notes #39 – De deelnemer op de eerste plaats zetten

Terwijl ik bezig was met onderzoeken en het cureren van deze aflevering, dacht ik aan mijn eigen professionele training om learning designer te worden. Ik kan me niet herinneren dat er veel aandacht was voor de gebruiker destijds, enkel op hele algemene manieren. Ik denk dat het misschien het nalatenschap was van Steve Jobs om de gebruiker in het middelpunt van het designproces te plaatsen.

Tegenwoordig is het de norm en de standaard. In de verwachting van de gebruiker is het niet meer dan logisch. Door de jaren heen heb ik mijn weg steeds meer gevonden in het centraal stellen van de deelnemer in mijn learning design activiteiten, én tijdens presentaties en trainingen. En voor mij heeft dit ervoor gezorgd dat mijn werk niet alleen interessanter is geworden, maar ook meer lonend.

Ik hoop dat deze aflevering van de Learning Notes je helpt om jouw weg te vinden op het gebied van learner centered design.

Ger’s Learning Notes #38 – Jobs to be Done voor Learnings design(ers)

Hou je van milkshakes? Ik wel. En zelfs nog meer sinds ik de uitleg heb gehoord van Clayton Christensons over waarom mensen milkshakes ‘aannemen’. Clay geeft een fantastische uitleg over Jobs to be Done door middel van zijn leuke en beroemde Milkshake-voorbeeld, iets wat je zal tegenkomen in deze aflevering.

Hoewel Jobs to be Done (JTBD) voortkomt uit innovatie literatuur, denk ik dat het ook waardevol is voor en gemakkelijk toegepast kan worden door learning designers. Zeker als je de design thinking principes wilt hanteren, zoals het gebruik van empathie.

Ik zeg: ‘JTBD is empathie op steroïden.’ Zie of het je kan helpen en laat me je ervaring weten zodra je het hebt geprobeerd.

Ger’s Learning Notes #37 – Inspiratie van juryleden

De vorige aflevering van de Learning Notes (#36) ging over het leren van prijswinnaars (aNewSpring Meest Inspirerende Learning Journey Awards 2021). Dit keer heb ik de juryleden van de awardshow gevraagd om hun favoriete bron te delen met het ‘Learning Notes-publiek’.

De vier leden van de jury waren Stella Collins, Nicole van de Ven – Smeelen, Michael Strawbridge en yours truly. Je vindt hun relevante bronnen in deze editie van de Learning Notes.

Ger’s Learning Notes #36 – Leren van winnaars

Misschien vroeg je je af waarom het zo lang geleden is sinds de laatste editie van mijn learning notes. Allereerst hebben we, vanwege de lockdown, besloten om onze tijd te besteden aan het dienen van de community met onze gratis ‘miniMOOC’ over Online Social Learning.

Toen, eind september 2020, werd ik getroffen door een ernstige beroerte en heb ik een half jaar in het ziekenhuis gelegen. Ik moest weer leren slikken en lopen, voor de tweede keer in mijn leven. Ik ben ontzettend dankbaar dat ik best goed hersteld ben na negen maanden.

De toekomst is voorspelbaar

Tijdens verschillende presentaties over de toekomst van leren heb ik de stelling ‘de toekomst is voorspelbaar’ aan mijn publiek voorgelegd. Vrijwel altijd is 80 tot 90 procent van het publiek het oneens met deze stelling. Bijvoorbeeld omdat niemand kan zeggen wat er morgen gaat gebeuren, vooruit kan kijken in de tijd of een glazen bol heeft. Toch durf ik de stelling te gebruiken als titel voor dit artikel en neem ik je graag mee langs diverse inzichten die helpen de juistheid ervan te onderbouwen.

Ger’s Learning Notes #35 – Learning Experience Design

Ik heb mijn eerste iPad gekocht in Chicago in 2010. Toentertijd was dit apparaat nog niet verkrijgbaar in Nederland. Tijdens mijn vlucht terug naar huis heb ik de doos geopend en het apparaat aangezet. Wat een magische ervaring! Nog nooit heeft een vlucht van negen uur zo kort gevoeld. Steve Jobs en Apple hadden de wereld veranderd. Ze hebben design in het algemeen, maar met name User Experience Design (UXD), verplaatst naar het middelpunt van de belangstelling en een nieuwe standaard neergezet.