Webinar:
Cracking the
Compliance Training Code

24 okt 2019 – Online webinar

Webinar:
Cracking the Compliance Training Code

24 okt 2019 – Online
13.00 tot 14.00

De meeste mensen vinden compliance-trainingen niet leuk. De collega’s op het werk niet en leerprofessionals ook niet. Misschien dat een aantal trainingsaanbieders er fan van zijn. Toch willen we allemaal dat de mensen en organisaties die ons van dienst zijn, compliant zijn. Dus hoe kan je leren omgaan met deze paradox voor compliance-training. En hoe kunnen we  manieren vinden om er het beste van te maken?
De webinar zal plaats vinden in het Engels.

Kosten: gratis

Geïnteresseerd? Schrijf je in voor deze (Engelse) webinar

In dit webinar gaan we onderzoeken wat we juist wel moeten doen – en niet moeten doen – om er zeker van te zijn dat compliance training effectief en relevant is. We gaan de ‘compliance onion’ pellen om tot de kern te komen van wat er aandacht nodig heeft. We introduceren een model om te begrijpen hoe je gedrag beïnvloedt en bekijken hoe technologie een belangrijke rol kan spelen voor effectiviteit en efficiëntie.

Nog meer inspiratie over leren?

Hier zijn enkele interessante blogs van Ger om je op weg te helpen.

Ger’s Learning Notes #47: Leerimpact

Heb je ooit een collega gehad die geen impact wilde maken? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Blijkbaar hopen we allemaal dat ons werk uiteindelijk een positieve impact zal hebben. Hard werken zal er niet voor zorgen; slim werken wel.

Deze aflevering zit tjokvol bronnen die afkomstig zijn van de besten. De bronnen zijn bovendien ook evidence-based, om je te helpen met het creëren van de positieve impact die je voor ogen hebt. Leren is té belangrijk om het aan toeval over te laten. Het ontwerpen van leerpaden is niet alleen een mooie en betekenisvolle baan, maar ook eentje met een grote verantwoordelijkheid. Zodra je weet hoe en toepast wat werkt – gebaseerd op bewijs – kun je het! Ik hoop dat dit je helpt.

Het perspectief van Mirjam Neelen op de skills-obsessie

Je voortdurend laten bijscholen en omscholen en steeds nieuwe skills opdoen om bij te blijven in een wereld die continu verandert. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal. Hoe kijken deskundigen naar deze ‘skills-obsessie’? En hoe kunnen aanbieders van opleidingen hierop inspelen?

In een serie van vier interviews praat ik met toonaangevende namen uit het veld.

Mirjam Neelen van Novartis vindt dat om- en bijscholing altijd al prioriteit hadden moeten zijn.

Ger’s Learning Notes #46: Leerdoelen

Serieus?! Een editie over leerdoelen?! Ja, serieus!

Leerdoelen zijn de basis van leren, dus vergeef me als je nu denkt dat ik je intelligentie in twijfel trek. Dat is zeker niet mijn bedoeling. Leerdoelen lijken misschien zo vanzelfsprekend, dat we er geen aandacht aan hoeven te besteden. En daarom is dat juist nodig.

Het perspectief van Dani Johnson op de skills-obsessie

Je voortdurend laten bijscholen en omscholen en steeds nieuwe skills opdoen om bij te blijven in een wereld die continu verandert. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal. Hoe kijken deskundigen naar deze ‘skills-obsessie’? En hoe kunnen aanbieders van opleidingen hierop inspelen?

In een serie van vier interviews praat ik met toonaangevende namen uit het veld.

De beschikbaarheid van data maakt L&D-afdelingen actieve spelers in de strategie van een organisatie, zegt Dani Johnson van RedThread Research. Dat gaat gepaard met uitdagingen.

Het perspectief van Simon Wallis op de skills-obsessie

Je voortdurend laten bijscholen en omscholen en steeds nieuwe skills opdoen om bij te blijven in een wereld die continu verandert. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal. Hoe kijken deskundigen naar deze ‘skills-obsessie’? En hoe kunnen aanbieders van opleidingen hierop inspelen?

In een serie van vier interviews praat Ger Driesen met toonaangevende namen uit het veld.

Voor Simon Wallis van Newtyne Consultancy & Training, is focus het belangrijkste wat leerafdelingen en opleiders op dit moment nodig hebben.

Ger’s Learning Notes #45: Tijd voor rust en reflectie

Kun je geloven dat we al in de tweede helft van 2022 zitten?! Net als bij sportwedstrijden is het goed om halverwege een pauze in te lassen. Niet alleen om te rusten, maar ook om te reflecteren en je strategie bij te stellen over hoe je je doelen gaat bereiken. 

Misschien ken het gezegde ‘De kinderen van de schoenmaker lopen barrevoets’. Het betekent dat professionals vaak zo druk zijn met het helpen van anderen dat ze geen aandacht hebben voor hun eigen behoeften. Als leerprofessional ben je waarschijnlijk druk bezig anderen te ondersteunen in hun leertraject, maar hoe zit het met je eigen ontwikkeling?