Future-proof your training business From Silver to Gold

Webinar: Start with Who

Webinar:
Start with who


12 dec 2019 – Online webinar


Webinar:
Start with who

12 dec 2019 – Online
13.00 tot 14.00


Al vele jaren worden over de hele wereld professionals geïnspireerd door Simon Sinek’s ‘Start with Why’. Is deze aanpak ook bruikbaar voor de wereld van leren? In deze gratis, interactieve webinar legt Ger Driesen uit waarom hij het wilt ‘transformeren’ naar ‘Start with Who’. Doe mee en leer alles over ‘the Golden Circle of Learning Design’. Een aanrader voor learning designers.
De webinar zal plaats vinden in het Engels.



Deze webinar is gratis, registeren is voldoende

Geïnteresseerd?
Schrijf je in voor deze (Engelse) webinar


Al vele jaren worden over de hele wereld professionals geïnspireerd door Simon Sinek’s ‘Start with Why’. Deze aanpak hielp ook learning designers in hun proces, ondanks dat het zijn oorsprong vindt in visies op leiderschap en marketing. Nu Learner eXperience Design een steeds prominentere plek inneemt, wordt het tijd om de cursist weer het middelpunt te laten zijn van ons design. Om daar gehoor aan te geven, is de ‘why’ vervangen door ‘who’ en creëerden we de ‘Golden Circle for Learning Design’.


Waarom ‘Start with Why’ een valkuil is voor learning design:

  • Start met WIE om de mensen die het werk doen écht te begrijpen;
  • Verken verschillende typen van WAT voor soort ‘jobs to be done’ er zijn om daadwerkelijk empathie tot stand te brengen;
  • Begrijp de karakteristieken van de context WAAR het werk gedaan wordt.

Gebruik jouw kennis om de juiste blend van ontwikkelen en performance support interventies en modaliteiten toe te passen.



Nog meer inspiratie over leren?


Hier zijn enkele interessante blogs van Ger om je op weg te helpen.

Ger’s Learning Notes #49: Research

Er is een fundamentele manier van leren die we soms vergeten. Het heet research. Ik herinner me nog het eerste onderzoek dat ik ooit heb uitgevoerd als student voor ons nationale data- en kenniscentrum voor weer, klimaat en seismologie: het KNMI. We hebben serieuze onderzoeken uitgevoerd rond één van de belangrijkste interne cursussen die ze destijds gaven.

Ger’s Learning Notes #48: Kaizen (continue verbetering)

Mijn collega, Roy, is recent op een welverdiende vakantie geweest naar Japan. Om eerlijk te zijn was ik een beetje jaloers, maar zoals het Japanse gezegde luidt: ‘shouganai’ (het is wat het is). Ik ben (nog) niet naar het land geweest, maar ik heb wel als trainingsmanager gewerkt voor een Japans bedrijf. Het was een geweldige ervaring en het heeft me veel geleerd over de Japanse kijk op werk. Ik durf zelfs te zeggen dat het me, na al die jaren, nog steeds inspireert om minimaal één keer per week te werken.

Ger’s Learning Notes #47: Leerimpact

Heb je ooit een collega gehad die geen impact wilde maken? Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Blijkbaar hopen we allemaal dat ons werk uiteindelijk een positieve impact zal hebben. Hard werken zal er niet voor zorgen; slim werken wel.

Deze aflevering zit tjokvol bronnen die afkomstig zijn van de besten. De bronnen zijn bovendien ook evidence-based, om je te helpen met het creëren van de positieve impact die je voor ogen hebt. Leren is té belangrijk om het aan toeval over te laten. Het ontwerpen van leerpaden is niet alleen een mooie en betekenisvolle baan, maar ook eentje met een grote verantwoordelijkheid. Zodra je weet hoe en toepast wat werkt – gebaseerd op bewijs – kun je het! Ik hoop dat dit je helpt.

Het perspectief van Mirjam Neelen op de skills-obsessie

Je voortdurend laten bijscholen en omscholen en steeds nieuwe skills opdoen om bij te blijven in een wereld die continu verandert. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal. Hoe kijken deskundigen naar deze ‘skills-obsessie’? En hoe kunnen aanbieders van opleidingen hierop inspelen?

In een serie van vier interviews praat ik met toonaangevende namen uit het veld.

Mirjam Neelen van Novartis vindt dat om- en bijscholing altijd al prioriteit hadden moeten zijn.

Ger’s Learning Notes #46: Leerdoelen

Serieus?! Een editie over leerdoelen?! Ja, serieus!

Leerdoelen zijn de basis van leren, dus vergeef me als je nu denkt dat ik je intelligentie in twijfel trek. Dat is zeker niet mijn bedoeling. Leerdoelen lijken misschien zo vanzelfsprekend, dat we er geen aandacht aan hoeven te besteden. En daarom is dat juist nodig.

Het perspectief van Dani Johnson op de skills-obsessie

Je voortdurend laten bijscholen en omscholen en steeds nieuwe skills opdoen om bij te blijven in een wereld die continu verandert. Het is tegenwoordig niet meer dan normaal. Hoe kijken deskundigen naar deze ‘skills-obsessie’? En hoe kunnen aanbieders van opleidingen hierop inspelen?

In een serie van vier interviews praat ik met toonaangevende namen uit het veld.

De beschikbaarheid van data maakt L&D-afdelingen actieve spelers in de strategie van een organisatie, zegt Dani Johnson van RedThread Research. Dat gaat gepaard met uitdagingen.

VOV Beurs

VOV Lerend Netwerk brengt L&D Professionals in België samen om te verbinden en inspireren. Het tweejaarlijks hoogtepunt is de VOV Beurs, door henzelf omschreven als ‘dé vakbeurs voor leren en organisatie-ontwikkeling’. Ook aNewSpring is van de partij met een workshop van Ger Driesen over learning design, en we hebben een stand. Niet te missen voor learning professionals in België, maar ook Nederland.

DevelHub Jaarcongres

Dé netwerkorganisatie voor learning professionals in Nederland, DevelHub, organiseert in 2019 hun nieuwe jaarcongres in de Efteling rondom het thema: ‘Praktisch innoveren: #HoeDan?’. Als partner levert aNewSpring ook een interactieve bijdrage aan het congres. Een aanrader voor learning professionals in Nederland.

aNewSpring open training voor organisaties

Ga je aan de slag met aNewSpring voor Organisaties en wil je leren hoe je dit het beste kan doen? Tijdens de ‘open’ variant van onze Basic aNewSpring training zul je samen met andere beginnende gebruikers leren hoe je snel aan de slag kunt met het aNewSpring platform.

Masterclass Microlearning

Shannon Tipton – ‘The Queen of Microlearning’ – organiseert een eendaagse masterclass over Microlearning in Rotterdam. De masterclass is bedoeld voor iedere learning professional die micro learning op een zinvolle en effectieve manier wil inzetten.

LEARNING LIVE Networks Benelux

Voor de eerste keer wordt dit evenement voor senior professionals van opleiders en opleidingsorganisaties georganiseerd in de Benelux. Gezamenlijk georganiseerd door de Learning and Performance Instituut en aNewSpring. Het evenement richt zich op de belangrijkste, toekomstige uitdagingen rondom opleiden en trainen.

Webinar: Start with Who (LPI)

Al vele jaren worden over de hele wereld professionals geïnspireerd door Simon Sinek’s ‘Start with Why’. Is deze aanpak ook bruikbaar voor de wereld van leren? In deze webinar voor LPI-leden legt Ger Driesen uit waarom hij het wilt ‘transformeren’ naar ‘Start with Who’. Doe mee en leer alles over ‘the Golden Circle of Learning Design’.