Klanten gebruiken de catalogus op verschillende manieren:
1. Trainingen direct verkopen aan cursisten
Voor B2C-opleiders en trainers: cursisten bestellen via de catalogus de trainingen die ze bij jou willen volgen. Ze kunnen de trainingen bij jou aanvragen, zodat jij handmatig voor toegang en facturatie kunt zorgen. Eventueel kun je dit ook automatiseren door ze te laten betalen door middel van iDeal via Stripe.
2. Hergebruik en verkoop van waardevolle content
Voor B2B-opleiders: aNewSpring’s leerplatform is onder andere ingericht om content centraal te managen en eenvoudig te kunnen hergebruiken (bekijk hier meer informatie over de platformstructuur). De waardevolle content die je nu al aanbiedt aan zakelijke klanten, kun je op deze manier ook B2C aanbieden. Sterker nog: start een nieuw bedrijfslabel, creëer een subomgeving en verkoop je trainingen!
3. Gratis demo beschikbaar maken
Je kunt een gratis mini-training plaatsen in de catalogus voor promotiedoeleinden. Door een demo aan te maken kun je bijvoorbeeld jouw cursisten of zakelijke klant een voorproefje geven van wat hun te wachten staat als ze de volledige training aanschaffen. De inlog hiervoor kan zowel anoniem of met inlog. Met inlog weet je precies wie er naar je training heeft gekeken, maar men zal niet snel zijn gegevens achterlaten, dus denk hier goed over na van te voren.
4. Interne Academy maken
Verder kun je een interne academy maken, waardoor je jouw cursisten of medewerkers de mogelijkheid geeft om extra trainingen te volgen naast de verplichte trainingen waar zij al toegang tot hebben. Deze academy is alleen toegankelijk voor mensen aan wie jij al een inlog hebt gegeven. Deelnemers vragen trainingen aan en jij keurt deze aanvragen vervolgens goed of af. Dit laatste kan eventueel ook zonder tussentijdse goedkeuring.