STC:
geen saaie online lessen, maar pubquizzen en VR-brillen

Schooljaar 2020-2021. De “corona-studenten” beginnen hun eerste jaar op het STC, midden in de coronapandemie. STC gebruikte de realiteit van de pandemie in de learning journeys van de studenten.

Deze learning journey was genomineerd voor de aNewSpring Awards 2021.

Leermethodes Blended Learning Training types Vaardigheidstraining Industrieēn Opleiders

De learning journey:
Boeiende context over de realiteit van de pandemie.

Over STC:

STC Group is een onderwijsinstelling die gespecialiseerd in het opleiden van jonge studenten en professionals, met allemaal één ding gemeen: een passie voor scheepvaart, transport of havenindustrie.

Twee prachtige prestaties

Leren staat centraal binnen elke school, het dient als een rode draad. Wat gebeurt er wanneer die rode draad wegvalt door een pandemie? Het opnemen van sprekende context over de realiteit van de pandemie was één. Het maken van (noodgedwongen) online lessen volgden als twee, met als voorwaarden: de online lessen moesten aantrekkelijk zijn om de aandacht van de leerlingen vast te houden. Met de functionaliteiten van aNewSpring konden zij digitale en interactieve lessen creëren die de leerlingen wél boeiden!

“Dit programma heeft veel innovatieve ideeën verwerkt die in de huidige tijd duidelijk een belangrijk doel hadden. Het linken van een learning journey aan een real life context is erg handig.’’
- uit het juryrapport

Welke learning tools?

De leeftijd van de studenten van Havenlogistiek leerjaar 1 variëren tussen de 15 en 28 jaar, met allemaal verschillende achtergronden en interesses. Het was een missie op zich om deze studenten met elkaar te verbinden tijdens de online lessen. Hoe heeft STC dat aangepakt? Door het inzetten van virtual reality, pubquizzen, online escaperooms en nog veel meer innovatieve digitale functies. Binnen aNewSpring moesten de studenten verschillende taken uitvoeren, kennisclips bekijken en zo voltooien om meer kennis op te doen over havenlogistieke processen.

No more fake news

Door het behandelen van de coronapandemie in de theorie, kregen de studenten een ander beeld op COVID-19. Voorheen werden ze overspoeld met fake news en zagen ze door het bomen het bos niet meer. Door het bekijken van video’s van virologen over het vaccin konden zij onderscheid maken tussen betrouwbare en nepbronnen. De studenten leerden elkaar op een speelse manier kennen en ontwikkelden een heel nieuw transportplan voor het distribueren van vaccins. Dan mag je best trots op jezelf zijn!

Learning journey beoordeling

Alle genomineerden van de aNewSpring Awards 2021 zijn tijdens het proces beoordeeld door een ervaren vakjury bestaande uit:

Stella Collins - CLO en medeoprichter, Stellar labs
Website | LinkedIn

Michael Strawbridge - Global Head of Content, The LPI
Website | LinkedIn

Nicole van de Ven-Smeelen - Winnaar van de 2020 aNewSpring Awards, HBtraining
Website | LinkedIn

Ger Driesen - Learning Innovation Leader, aNewSpring
Blog | LinkedIn

Elke learning journey werd beoordeeld op:
didactiek, innovatie, deelnemerservaring en algehele impact.

Didactiek

Innovatie

Deelnemerservaring

Algehele impact

Nieuwsgierig naar de andere genomineerden?

Bekijk ook hun case:

Geïnspireerd?

Wil jij ook graag weten hoe aNewSpring voor jou een oplossing kan zijn?
Vraag dan een persoonlijke en gratis demo aan!