Elk jaar kiezen onze klanten de learning journey van medeklanten die zij het meest inspirerend vinden. Dat klopt, wij zijn niet degenen die bepalen wie het beste product heeft gemaakt op het aNewSpring platform, maar het wordt objectief gekozen door vakgenoten tijdens de aNewSpring Awards. Laten we eens een kijkje nemen naar de toppers van 2022 en hoe we daar zijn gekomen.
Aan het einde van 2021 konden al onze klanten de leeroplossingen insturen die ze met ons platform hadden gemaakt en waarvan ze dachten dat het de learning journey van het jaar kon worden. Meer dan 30 organisaties hebben zich ingeschreven voor deze competitie; een record voor de zes jaar dat we de aNewSpring Awards organiseren.
Om op de shortlist te komen moesten de kandidaten een document inleveren waarin ze uitlegden hoe hun learning journey scoorde op de vier criteria: Didactiek, Learner Experience, Innovatie en Overall Impact. Dit proces resulteerde in een shortlist met 16 genomineerden.
In alfabetische volgorde waren dat:
AcademySuite (🇳🇱) Cranfield Aviation Training (🇿🇦) Dagelijks Leven (🇳🇱) Gemeente Almere (🇳🇱) Inzicht in orde (🇳🇱) KPE Groep (🇳🇱) Lean2Succes (🇳🇱) NIVOO Opleidingen (🇳🇱) Pink Elephant EMEA (🇬🇧) Propellor – Changing Projects (🇧🇪 ) TPT Consultancy & Training Ltd (🇬🇧) De VerkeersAcademie (🇳🇱) World Wide Industrial and Systems Engineers (WWISE) (🇿🇦)
Daarna was het de beurt aan de jury, een onafhankelijk panel van doorgewinterde deskundigen (en ook nog eens heel aardige mensen). Zij beoordeelden de inzendingen, doorliepen hun leeromgeving en gaven alle genomineerden een score op basis van de vier criteria. Dit resulteerde in een top drie, de finalisten van de aNewSpring Awards 2022.
Ontmoet de vier juryleden en zie hun gedachten over de vraag: wat maakt een learning journey inspirerend of impactvol?
“Wanneer de deelnemer zich voldoende toegerust, zelfverzekerd en geïnspireerd voelt om ineffectief gedrag op de werkplek te vervangen door wat diegene heeft geleerd tijdens de learning journey. Want uiteindelijk draait het allemaal om prestaties in de praktijk.”
Jet Zantvoord
Learning Developer, GITP
“Ik heb een gezegde: ‘Waar verveling wint, faalt het leren’. Dit is in de kern hoe je een indrukwekkende en engaging learning journey maakt die de deelnemer centraal zet. Dit betekent dat instructional designers een zeer duidelijke lens hebben op de capaciteiten die ze moeten ontwikkelen om een bedrijfsresultaat te bereiken, en leeractiviteiten ontwerpen om die capaciteiten te bereiken. Impactvolle learning journeys zijn eenvoudig meetbaar in resultaten, prestaties en betrokkenheid. Inspirerende learning journeys versterken dit verder door nieuwsgierigheid te creëren, terwijl ze de leerling aanzetten om het onderwerp tot in het kleinste detail te verkennen, wat resulteert in een blijvende gedragsverandering.”
Mike Hanly
Managing Director, New Leaf Technologies
“Voor mij is het belangrijk dat er een duidelijk en weloverwogen didactisch concept wordt gebruikt dat de analyse van de doelstellingen weerspiegelt, gerelateerd aan de doelgroep en hun specifieke context. ‘Relevance eats ‘cool design’ for breakfast’.”
Ger Driesen
Learning Innovation Leader, aNewSpring
“Bij elke learning journey is het essentieel om het zo persoonlijk mogelijk te maken, zodat het echt zorgt voor impact. De learning journey van een individu zou altijd moeten beginnen met de vraag ‘waarom?’. Hierbij maakt het niet uit of het gaat om de onboarding van werknemers, leiderschapsontwikkeling of functionele bijscholing. Beginnen met de waarom-vraag zal een team of individu inspireren om bedrijfsdoelen te bereiken die zullen leiden tot succes op lange termijn en retentie.
Echte innovatieve leerresultaten gaan verder dan one-size-fits-all; het einddoel moet weerspiegelen waar individuele prestatiedoelen nodig zijn en relateerbaar zijn. Leerprofessionals moeten verder kijken dan wat zij denken dat ‘past’, maar de benadering hebben van wat de leerling nodig heeft door het beoordelen van vaardigheden en het verzamelen van feedback door middel van impact. Het implementeren van leerstijlen en uitkomsten in elk leerprogramma dat een verhaal vertelt, creëert een doelgerichte intentie die impact voortstuwt.”
Scott Sheppard
Learning & Development Manager, LPI
Op donderdag 24 maart werd de hybride awardshow uitgezonden, live vanuit het Nederlandse Rotterdam. Meer dan 250 bezoekers uit 10 verschillende landen hebben zich aangemeld. Zo’n 75 van hen waren aanwezig in levende lijve en de rest sloot online aan. Er waren workshops, een hybride spelshow en heel veel netwerkmogelijkheden. Het hoogtepunt was natuurlijk het zien van de presentaties van onze finalisten: Beeckestijn Business School, ContactCare en het Nederlands Mathematisch Instituut.
De presentaties bestonden uit een video van vijf minuten over hun leeroplossing, gevolgd door vragen vanuit de jury. Het publiek kon elke inzending daarna beoordelen op de vier criteria, op een vijfpuntsschaal. De cijfers werden berekend en daarna was de top drie bekend.
Dus, om jullie niet langer in spanning te laten, wie heeft er gewonnen?
Contact Care
Road to Customer Expert
Waar gaat het over?
Deze blended cursus leert medewerkers de basisprincipes van het klantcontactvak. Het maakt gebruik van meerdere leerstijlen om aan te sluiten bij individuele behoeften.
Vanwege het succes voor de eigen medewerkers, volgen ook gedetacheerde medewerkers en klanten dezelfde cursus.
Scoorde het best op:
Didactiek
“Ik zou ontzettend blij zijn als dit mijn onboarding-ervaring was en ik als nieuwe medewerker bij hen zou starten.”
Beeckestijn Business School
Blended cursus Digitale en Online Marketing
Waar gaat het over?
Dit programma leidt talent op tot een digital marketingspecialist.
In een zes maanden durend blended programma worden verschillende aspecten van het online marketingvak aangeleerd.
De talenten worden zo in brede zin opgeleid tot multi-inzetbare professionals.
Scoorde het best op:
Overall Impact
“Goed gedaan op wat een geweldig voorbeeld was van het gebruik van aNewspring-platform, met oog voor de behoeften van de deelnemer en de beschikbare tools.”
Nederlands Mathematisch Instituut
Foutloos Rekenen
Waar gaat het over?
Een 12-weekse blended cursus voor kinderen van 9 tot 12 jaar die het volledige wiskundecurriculum van de basisschool beslaat.
Duizenden leerlingen zijn vooruitgegaan op het gebied van wiskunde, zelfvertrouwen, plezier en onafhankelijkheid.
Bovendien zet de methode ook leerkrachten meer in hun kracht.
Scoorde het best op:
Overall Impact
“Een grote maatschappelijke impact; leerlingen verbeteren niet alleen hun wiskundevaardigheden, maar ook hun zelfvertrouwen met betrekking tot wiskunde.”
Heeft dit je geïnspireerd om ook een trofee en eeuwige roem te winnen met jouw learning journey? Of wil je nu ook een echt inspirerende learning journey gaan maken? Wacht niet langer en ga ervoor! Eerdere winnaars van de aNewSpring Awards zijn doorgegaan met het winnen van prijzen bij andere internationaal gerenommeerde competities, zoals The Learning Awards en Learning Technologies Awards.
Klanten kunnen contact opnemen met hun Customer Success Manager of Account Manager. Als je nog geen gebruik maakt van aNewSpring, voel je vrij om hier contact met ons op te nemen.